Robin is niet zomaar een klant – hij is m’n broer én een fitnessondernemer met ambitie. Voor zijn zaak heb ik al verschillende digitale oplossingen mogen uitwerken: van een website tot praktische tools die zijn werking efficiënter maken. Dankzij onze korte communicatielijn en het wederzijds vertrouwen loopt de samenwerking altijd vlot.
De eerste tool die ik voor Robin mocht ontwikkelen, was een aparte website waarop klanten van zijn fitness gezonde maaltijden konden bestellen, deze bestellingen werden automatisch doorgestuurd naar de traiteur. Deze site werd gelanceerd in 2022 en is later geïntegreerd in een groter platform.
Eind 2023 lanceerden we een vernieuwde website voor de fitness met ook volledig vernieuwd achterliggend dashboard voor klanten.
Bij de vernieuwde website lag de focus voornamelijk op het verbeteren van de ranking bij bepaalde zoektermen op Google.
Op het dashboard kunnen klanten nog steeds maaltijden bestellen, maar ook trainingen boeken en kiné afspraken inplannen.
In het najaar van 2024 gingen we aan de slag met het bouwen van een applicatie waarbij Robin gemakkelijker elke klant kan monitoren. Zo kan er met de applicatie snel nagegaan worden welke pijnklachten een gebruiker heeft, vooruitgang bekeken worden, en nog zo veel meer.
Ook klanten kunnen nu via het verder uitgebreide dashboard hun trainingsstatistieken bekijken.
Een deel van deze opdracht was ook het aanbieden van online trainingen. Zo kunnen er nieuwe klanten aangesproken worden die niet naar de fitness kunnen komen trainen.